Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForsideForside  ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  

 

 Hvad sker der!?

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Sango
Poké Ball's:
Poké Ball's:
Sango


Antal indlæg : 69
Age : 32

Hvad sker der!? Empty
IndlægEmne: Hvad sker der!?   Hvad sker der!? EmptyTors Aug 13, 2009 10:23 pm

Hallo! Det her er jo fuldkommen latterligt og meningsløst! Venstre prøver at få en lov igennem om at ALLE hunde uden stamtavle skal aflives! Ikk kun muskelhunde, men ALLE slags hunde! Hvad er pointen i det!? Det giver jo slet ingen mening overhovedet! Fordi der er nogen idioter derude der anskaffer sig en muskelhund, på trods af at de ikke vil være i stand til at kontrollere den, og give hunden den rette opdragelse, så skal alle andre lide under det? Wtf!? Jeg kan da forstå at folk føler sig utrygge over de seneste episoder med kamphunde der har angrebet, men nu er alle hunde jo ikke sådan! Den er ikke født til at dræbe! Det hele kommer an på hvordan ejeren har opdraget hunden! Så afliv dog dårlige og uansvarlige hundeejere i stedet for! Det er jo de der unge tumper der anskaffer sig en kamphund for at virke skræmmende, men det er hunden der skal lide under det, og nu også en masse andre uskyldige hunde! Min egen hund har stamtavle og er raceren, men to af mine veninder har også racerene hunde, men uden stamtavle, da det jo ikke er et krav at have det, så deres hunde kan risikere at blive aflivet hvis den her dybt tåbelige lov kommer igennem? Hvad sker der for de politiske skvat!?

Sorry, men det her har virkelig fået mig op at køre Evil or Very Mad !

Hvad er jeres holdning til det her?
Tilbage til toppen Go down
http://www.featherwolf-pluma.deviantart.com
Pochina Okohare
Poké Ball's:
Poké Ball's:
Pochina Okohare


Antal indlæg : 82
Age : 29

Hvad sker der!? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sker der!?   Hvad sker der!? EmptyFre Aug 14, 2009 2:48 pm

Jeg har præsis den samme mening, det er da fuldstændigt åndsvat at alle hunde uden stamtavle skal aflives, bare fordi at der er vise hundeejere der vælger at bruge deres hunde for at dræbe og den slags, så skulle man i stedet aflive dem der ikke kan håndterer og opdrage hunde. Dyr er sku da ligesom mennesker, man kan ikke bare aflive alle fordi at der er nogle der er nogle idioter, så hellere aflive dem eller smid dem ud af landet. Desuden skal man heller aldrig opdrage en hund til at dræbe og den slags, hunde er kæledyr og ikke våben. Jeg synes det er en god debat du har fået op at kører, plus til dig.
Tilbage til toppen Go down
https://team-galactic.danskforum.net
Gæst
Gæst




Hvad sker der!? Empty
IndlægEmne: Hunde   Hvad sker der!? EmptyFre Aug 14, 2009 2:57 pm

Hold fast hvor åndsvagt, li´som i to mener jeg at Venstre virkelig klumper sovsen der, altså fordi hunde ik har stamtavle skal de sgu da ik Aflives, i denne sag har de virkelig tabt sovsen og slukket for hjernecellerne.
Tilbage til toppen Go down
Sango
Poké Ball's:
Poké Ball's:
Sango


Antal indlæg : 69
Age : 32

Hvad sker der!? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sker der!?   Hvad sker der!? EmptyFre Aug 14, 2009 5:39 pm

Der er egentlig ingen der træner deres hunde til at dræbe. Kamphunde bliver trænet til at slås med hinanden, og det ligger også lidt i deres instinkt at være aggresive over for andre hunde, men mennesker har de intet imod. Kamphundene bliver som sagt fra lille af trænet til at kæmpe imod andre hunde, hvor ejerne så kan vinde penge. Når to hanner kommer op og slås, vil kampen automatisk stoppe når den ene af de andre hanner giver op. Hanner slås kun for at gøre de andre klar over hvem der er stærkest, imens tæver slås til døden hvis de kommer op og slås med en anden tæve.

Det der er problemet er med alle de her unge fyre i tyverne der tror at det kunne være rigtig fedt at have en kamphund, da det vil skræmme andre, og sådan nogen folk skulle slet ikke have lov at have hund! Så også fordi at der bliver importeret mange Pit Bull terrier som er forbudt i Danmark, men bliver smuglet ind ved at udgive dem for at være Stafford og Amstaff Terrier i stedet, da man stort set ikke kan se forskel. Man skal slet ikke tænke over at anskaffe sig en muskelhund hvis man ikke har erfaring i hundeopdragelse, og har haft hund før! Nogen racer kræver jo en hård hånd fra hvalp af. Muskelhunde kan blive udmærket familiehunde med den rigtige opdragelse, og derfor er det ejernes skyld at det nu er gået så vidt!

Grunden til at de så nu vil til at aflive alle uden stamtavle, er fordi de ikke ved om de forskellige hunde uden stamtavle er racerene, eller om der er blevet blandet muskelhund med den. Det er jo egentlig slet ikke tilladt bare at parre to almindelige schæferhunde hvis de ikke har stamtavle. For at en hund kan blive anerkendt til avl skal den først vinde mindst 2 andenpræmier i en officiel udstilling. Før det er den ikke autoriseret til avl, hvis den ikke lever op til det ideale hos racen. På udstillinger bliver hundene jo bedømt efter hvor tæt på de er at ligne den ideale form af deres race. Hunde uden en stamtavle kan ikke deltage da kun racerene hunde må i en udstilling, da en blandingshund ikke kan leve op til et ideal inde for en specifik race. Racerene hunde kan også have gen-fejl, f.eks. en hvid schæfer. Det er en gen fejl, og vil ikke gøre den ideal til avl af racen.

Men på trods af de regler, så er der jo stadig folk der bare parrer to almindelige labrador med hinanden, men deres hvalpe kan så ikke få stamtavle, og blive registreret i Dansk Kennel Klub. De hunde kan sagtens være lige så fine som en fin raceren hund, men uden stamtavle kan det ikke bevises at hunden ikke har muskelhund gener i sig. Derfor er de begyndt på den her dybt latterlige lov, så vi kun vil have racerene hunde tilbage som er registreret og accepteret af Dansk Kennel Klub.
Tilbage til toppen Go down
http://www.featherwolf-pluma.deviantart.com
Mikkel-M
Poké Ball's:
Poké Ball's:
Mikkel-M


Antal indlæg : 57
Age : 28

Hvad sker der!? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sker der!?   Hvad sker der!? EmptyFre Aug 14, 2009 6:43 pm

What det har jeg aldrig Hørt om Men nu er mit Tv også Gået i Stykker. Så skal min Fars Hund aflives, vis det sker.
Tilbage til toppen Go down
Sango
Poké Ball's:
Poké Ball's:
Sango


Antal indlæg : 69
Age : 32

Hvad sker der!? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sker der!?   Hvad sker der!? EmptyFre Aug 14, 2009 6:44 pm

Mikkel-M skrev:
What det har jeg aldrig Hørt om Men nu er mit Tv også Gået i Stykker. Så skal min Fars Hund aflives, vis det sker.

Det er ogå noget de først begyndte på igår, men ja. Det er totalt åndssvagt! Min egen hund har stamtavle da jeg altid har taget på udstilling med vores hunde, men mange af mine veninder har helt fine hunde, men uden stamtavler.
Tilbage til toppen Go down
http://www.featherwolf-pluma.deviantart.com
Sponsoreret inhold





Hvad sker der!? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvad sker der!?   Hvad sker der!? Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hvad sker der!?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvad læser i?
» Hvad for nogen Spil har i?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Diverse :: Fri Chat-
Gå til: